Spot reklamowy

Dzień dobry, dziś chcemy opowiedzieć Ci, czym jest spot reklamowy i jak sprawić, żeby okazał się sukcesem.

Spoty reklamowe to zazwyczaj półminutowe produkcje filmowe lub audycje reklamowe, których główną funkcją jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być wyświetlane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej), przed seansami w kinach lub puszczane w radiach. Odkąd rozwinął się Internet, spoty publikowane są też na platformie Youtube, Facebook czy Instagram, co okazało się być najskuteczniejszą metodą reklamy produktów i usług.

Co jest istotne?

Spoty reklamowe zazwyczaj nie trwają dłużej niż pół minuty i ważne jest to, żeby przekazywać wiadomości najistotniejsze. Przy ich produkcji ważne jest kreatywne, nieszablonowe podejście do prezentowanego tematu. Ze względu na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach pomiędzy programami, ich autorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę odgrywa także właściwie dobrana muzyka. Rolą muzyki w reklamie jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, pomoc w jej zapamiętaniu, zwiększenie emocji z nią związanych, czy zmniejszenie prawdopodobieństwa jej umknięcia. W spotach stosuje się różnego rodzaju dźwięki, może być to:

  • podkład stanowiący tło dla całości reklamy, nie związany z jej tematyką

  • akcent związany z jej treścią jak na przykład miauczenie kota w reklamie kociej karmy

  • dźwięk uwydatniający emocje lub akcję

Początkowo uważano, że muzyka w spocie reklamowym tylko zwiększa przyjemność z jego oglądania. Z czasem jednak zauważono, że nie tylko ona umila odbiór reklamy, ale również zwiększa zainteresowanie samym produktem oraz firmą go promującą. Muzyka w spocie może również budować tożsamość marki, poprzez zwiększenie jej rozpoznawalności wśród klientów. Rolę muzyki możemy widzieć tutaj dwojako: względem marki oraz względem produktu reklamowanego.

Czy uważasz, że ta reklama przyciągnie do reklamowanego sklepu rzeszę klientów? Nie jesteśmy pewni, ale zapewne zwraca uwagę i zapada w pamięć :)

Sprzedawcy stosują przeróżne metody, aby sprawić, żeby to ich reklama była tą skuteczną, zaliczamy do nich na przykład:

  • częstotliwość emisji spotu im częściej odbiorca będzie widział reklamę, tym bardziej się z nią oswoi, stanie się bardziej popularny, a co za tym idzie, częściej wybierany,

  • wykorzystanie znanych osób poprzez zatrudnienie autorytetów do udziału w kampanii wzrasta wiarygodność produktu,

  • nawiązanie do wartości na przykład wzorcową rodzinę 2+2 lub „dobre jak u mamy”,

  • używanie chwytliwych zwrotów na przykład: najlepszy, wyjątkowy, musisz to mieć,

  • używanie elementów zmysłowości, humoru oraz erotyzmu są to elementy, które są interesujące dla społeczeństwa i przyciągają jego uwagę.

Rodzaje spotów reklamowych 

Obejrzenie spotu reklamowego stanowi często pierwszy element kontaktu klienta z daną marką. Dzięki niemu promowany produkt czy przedsiębiorstwo stają się rozpoznawalne. Stworzenie własnego filmu reklamowego ma wiele zalet. Aby wykorzystać wszystkie jego możliwości, należy określić jakiego rodzaju spot chcemy nakręcić. Wybierając rodzaj filmu reklamowego przedsiębiorca powinien określić jego cel oraz przeznaczenie. Gdy to zrobi (sam lub z pomocą profesjonalistów z agencji), będzie mógł dokonać wyboru, który zaprocentuje w wyjątkowo korzystny sposób. 

  • Klasyczny film reklamowy. Ten standardowy typ filmu ma na celu zaakcentowanie zalet i mocnych stron danego produktu, usługi tudzież firmy. Jest to po prostu zachęta do dokonania zakupu lub skorzystania z usługi lub nawiązania współpracy. Spot reklamowy wykorzystywany jest zazwyczaj w kampaniach telewizyjnych lub internetowych. Jest on dość krótki – trwa ok. 30 sekund. 

  • Film promocyjny. Ten typ filmu ma taki sam cel, jak jego poprzednik – klasyczny spot reklamowy. Chodzi tu zatem nie tylko o zainteresowanie klienta, ale też o zabieganie o niego. Różni się on jednak od filmu reklamowego czasem emisji. Spot promocyjny jest dłuższy od spotu reklamowego.

  • Film prezentacyjny i korporacyjny. Popularne są również spoty prezentacyjne, które mają na celu przedstawienie firmy, produktu lub usługi. To swoista wizytówka, którą umieszcza się na stronie przedsiębiorcy jako informację o nim lub też prezentuje się w trakcie konferencji. Inny rodzaj filmu, czyli film korporacyjny, może łączyć elementy spotu reklamowego i prezentacyjnego.

Mamy nadzieję, że to krótkie zestawienie informacji o spotach reklamowych spodobało Ci się. Zapraszamy serdecznie do zapoznania się ze spotami reklamowymi naszego autorstwa, które pojawią się w osobnych postach. Daj znać, jak Ci się podobają.


Źródła informacji:  

https://www.biotechblog.pl/marketing-i-reklama/skuteczny-spot-reklamowy-postaw-na-profesjonalne-wykonanie/

https://mfiles.pl/pl/index.php/Spot_reklamowy 

https://tekstymarketingowe.com.pl/jak-napisac-reklamowy-spot-radiowy/

http://uniamarketing.pl/blog/rodzaje-filmow-reklamowych/



Komentarze

Popularne posty