Reklama internetowa.

Dzień dobry! 

Na naszym  dzisiejszym spotkaniu chcielibyśmy zaprosić Was do zgłębiania pojęcia reklamy internetowej. 

W dzisiejszych czasach mało kto nie ma dostępu do Internetu. W XXI wieku dążymy do szeroko pojętego rozwoju technologicznego. Dzieje się tak zarówno w przypadku marketingu jako całości, jak i samej reklamy internetowej. Trudno znaleźć osobę, która nie korzysta z Facebooka czy Instagrama. Szczególnie ludzie młodzi są bardzo aktywni w mediach społecznościowych, co  stanowczo ułatwia budowanie wizerunku marki w sieci. 

Czym więc jest reklama internetowa? 

Najprościej mówiąc, jest to kontakt reklamodawca - odbiorca. Internet daje nam w dzisiejszych czasach cały ocean możliwości. Producenci zarzucają więc odpowiednie sieci, takie jak np. banery interaktywne, przez które możemy przejść bezpośrednio do sklepu. Reklama internetowa jest procesem, w którym dużą rolę gra Internet jako forma komunikacji - interakcji z użytkownikami. Daje to wiele możliwości przede wszystkim na zwiększenie świadomości marki i zwiększenie preferencji. 

Jakie są jej cechy? 

Reklamę internetową odróżniają od tradycyjnej formy, trzy cechy. 

Pierwszą z nich jest interaktywność. Możemy sprawdzić np. liczbę kliknięć.

Drugą zaś jest personalizacja treści reklamowych dla danego użytkownika. 

Kolejną cechą  jest  elastyczność. Reklama w sieci daje nam możliwość natychmiastowej zmiany treści  zamieszczonej. 

Cel reklamy internetowej? 

Na cel reklamy internetowej składa się przede wszystkim budowanie w umyśle potencjalnego odbiorcy świadomości istnienia produktu, usługi, bądź strony internetowej.  Kolejnym zaś jest dążenie do spotęgowania sprzedaży oraz zachęcenie użytkowników do powrotu na stronę.

Rodzaje reklam internetowych:

  • billboard (baner umieszczany zwykle w nagłówku strony WWW) 

  • expand (baner, który, po najechaniu na niego myszką, powiększa się)

  • layer (banner zakrywający tekst,  pojawia się zazwyczaj kilka sekund po otwarciu strony. Znika automatycznie lub za pomocą przycisku w rogu reklamy. To jedna z najbardziej znienawidzonych form reklamy. Głównie ze względu na trudność zamknięcia)

  • mailing (są to reklamy rozsyłane  e-mailem)

Czego unikać przy tworzeniu reklam internetowych? 

Braku jasno określonej strony docelowej.

Działania promocyjne w Internecie, by przynieść efekt, muszą być przemyślane. Rzucanie się chaotycznie w każdym możliwym kierunku promocji przyniesie więcej szkody niż pożytku. Gdy nasza firma dopiero ,,raczkuje’’, w świecie biznesu dobrze będzie przedstawić się potencjalnym klientom i zachęcić ich do przejrzenia oferty. Jeśli jednak nasza firma jest ,,starym wyjadaczem”, dobrze jest zwyczajnie odświeżyć naszym klientom pamięć. 

  • Źle dobranego targetu.

Należy pamiętać, że kierujemy reklamę do konkretnej grupy. Kierowanie jej do wszystkich to jeden z najmniej efektywnych sposobów na ,,zaistnienie” w ich świadomości. Prowadzi to też do bardzo szybkiego zaniku budżetu na działania promocyjne. 

  • Braku czytelności.

Jeśli nasz klient jest zainteresowany np. zakupem nowej pralki i kliknął w jedną z reklam przekierowujących, powinna ona od razu zaprowadzić go w ten konkretny dział na naszej stronie. Gdy po kliknięciu w reklamę pralki zostanie przekierowany na stronę główną może poczuć się zdezorientowany. 

Główne zalety reklamy internetowej?

Elastyczność - reklama internetowa nie musi być sztywna i niezmienna. O ile w tradycyjnych środkach przekazu raz stworzoną reklamę ciężko jest modyfikować, o tyle Internet pozwala na przekształcenia, jeśli okażę się, że nie spełnia ona właściwie swojej roli. Na bieżąco możemy monitorować efekty prowadzonych kampanii, wykorzystywać różne rodzaje mierzenia skuteczności przekazu, a nawet zmieniać formę aktywności promocyjnej w zależności od potrzeb rynku.

Interaktywność - umożliwia ona utrzymanie obustronnych interakcji z użytkownikami sieci. Dzięki istnieniu narzędzi pomocnych w e-marketingu (jak poczta e-mail czy blog firmowy) możliwe jest pogłębianie komunikacji przedsiębiorstwa z klientami i podążanie w stronę wypracowania rozwiązań korzystnych dla obu stron.

Brak barier geograficznych i czasowych - poszczególne firmy mogą poszukiwać grup docelowych do których kierują swój asortyment na całym świecie. Globalny charakter reklamy on-line sprawia, że nie jesteśmy ograniczeni tylko do wąskiej grupy odbiorców i sami w dużym stopniu decydujemy o jej zasięgu.

Poniżej przedstawiamy Wam przykłady zastosowania kilku takich reklam:

Billboard:


Layer:


Mailing:


Mamy nadzieję, że udało nam się zainteresować Cię tematem reklamy internetowej. Niebawem również nasza ekipa zaprezentuje Ci własne projekty reklam internetowych, promujących kierunki kształcenia w naszej szkole. Wypatruj ich i daj znać, jak Ci się podobają.


Źródła informacji i obrazów:

https://mfiles.pl/pl/index.php/Reklama_internetowa 

https://www.emarketing.pl/reklama-internetowa/reklama-internetowa-najczesciej-popelniane-bledy/          

https://www.slideshare.net/ArturSkrzypczak2/reklama-internetowa-86459001 

https://instalreporter.pl/ogolna/jak-skutecznie-reklamowac-sie-w-internecie/

https://www.bluerank.pl/gmail-sponsored-promotions-gsp-czyli-mailing-wedlug-google/


Komentarze

Popularne posty