Reklama internetowa.
Dzień dobry!
Na naszym dzisiejszym spotkaniu chcielibyśmy zaprosić Was do zgłębiania pojęcia reklamy internetowej.
W dzisiejszych czasach mało kto nie ma dostępu do Internetu. W XXI wieku dążymy do szeroko pojętego rozwoju technologicznego. Dzieje się tak zarówno w przypadku marketingu jako całości, jak i samej reklamy internetowej. Trudno znaleźć osobę, która nie korzysta z Facebooka czy Instagrama. Szczególnie ludzie młodzi są bardzo aktywni w mediach społecznościowych, co stanowczo ułatwia budowanie wizerunku marki w sieci.
Czym więc jest reklama internetowa?
Najprościej mówiąc, jest to kontakt reklamodawca - odbiorca. Internet daje nam w dzisiejszych czasach cały ocean możliwości. Producenci zarzucają więc odpowiednie sieci, takie jak np. banery interaktywne, przez które możemy przejść bezpośrednio do sklepu. Reklama internetowa jest procesem, w którym dużą rolę gra Internet jako forma komunikacji - interakcji z użytkownikami. Daje to wiele możliwości przede wszystkim na zwiększenie świadomości marki i zwiększenie preferencji.
Jakie są jej cechy?
Reklamę internetową odróżniają od tradycyjnej formy, trzy cechy.
Pierwszą z nich jest interaktywność. Możemy sprawdzić np. liczbę kliknięć.
Drugą zaś jest personalizacja treści reklamowych dla danego użytkownika.
Kolejną cechą jest elastyczność. Reklama w sieci daje nam możliwość natychmiastowej zmiany treści zamieszczonej.
Cel reklamy internetowej?
Na cel reklamy internetowej składa się przede wszystkim budowanie w umyśle potencjalnego odbiorcy świadomości istnienia produktu, usługi, bądź strony internetowej. Kolejnym zaś jest dążenie do spotęgowania sprzedaży oraz zachęcenie użytkowników do powrotu na stronę.
Rodzaje reklam internetowych:
billboard (baner umieszczany zwykle w nagłówku strony WWW)
expand (baner, który, po najechaniu na niego myszką, powiększa się)
layer (banner zakrywający tekst, pojawia się zazwyczaj kilka sekund po otwarciu strony. Znika automatycznie lub za pomocą przycisku w rogu reklamy. To jedna z najbardziej znienawidzonych form reklamy. Głównie ze względu na trudność zamknięcia)
mailing (są to reklamy rozsyłane e-mailem)
Czego unikać przy tworzeniu reklam internetowych?
Braku jasno określonej strony docelowej.
Działania promocyjne w Internecie, by przynieść efekt, muszą być przemyślane. Rzucanie się chaotycznie w każdym możliwym kierunku promocji przyniesie więcej szkody niż pożytku. Gdy nasza firma dopiero ,,raczkuje’’, w świecie biznesu dobrze będzie przedstawić się potencjalnym klientom i zachęcić ich do przejrzenia oferty. Jeśli jednak nasza firma jest ,,starym wyjadaczem”, dobrze jest zwyczajnie odświeżyć naszym klientom pamięć.
Źle dobranego targetu.
Należy pamiętać, że kierujemy reklamę do konkretnej grupy. Kierowanie jej do wszystkich to jeden z najmniej efektywnych sposobów na ,,zaistnienie” w ich świadomości. Prowadzi to też do bardzo szybkiego zaniku budżetu na działania promocyjne.
Braku czytelności.
Jeśli nasz klient jest zainteresowany np. zakupem nowej pralki i kliknął w jedną z reklam przekierowujących, powinna ona od razu zaprowadzić go w ten konkretny dział na naszej stronie. Gdy po kliknięciu w reklamę pralki zostanie przekierowany na stronę główną może poczuć się zdezorientowany.
Główne zalety reklamy internetowej?
Elastyczność - reklama internetowa nie musi być sztywna i niezmienna. O ile w tradycyjnych środkach przekazu raz stworzoną reklamę ciężko jest modyfikować, o tyle Internet pozwala na przekształcenia, jeśli okażę się, że nie spełnia ona właściwie swojej roli. Na bieżąco możemy monitorować efekty prowadzonych kampanii, wykorzystywać różne rodzaje mierzenia skuteczności przekazu, a nawet zmieniać formę aktywności promocyjnej w zależności od potrzeb rynku.
Interaktywność - umożliwia ona utrzymanie obustronnych interakcji z użytkownikami sieci. Dzięki istnieniu narzędzi pomocnych w e-marketingu (jak poczta e-mail czy blog firmowy) możliwe jest pogłębianie komunikacji przedsiębiorstwa z klientami i podążanie w stronę wypracowania rozwiązań korzystnych dla obu stron.
Brak barier geograficznych i czasowych - poszczególne firmy mogą poszukiwać grup docelowych do których kierują swój asortyment na całym świecie. Globalny charakter reklamy on-line sprawia, że nie jesteśmy ograniczeni tylko do wąskiej grupy odbiorców i sami w dużym stopniu decydujemy o jej zasięgu.
Poniżej przedstawiamy Wam przykłady zastosowania kilku takich reklam:
Billboard:
Layer:
Mailing:
Mamy nadzieję, że udało nam się zainteresować Cię tematem reklamy internetowej. Niebawem również nasza ekipa zaprezentuje Ci własne projekty reklam internetowych, promujących kierunki kształcenia w naszej szkole. Wypatruj ich i daj znać, jak Ci się podobają.
Źródła informacji i obrazów:
https://mfiles.pl/pl/index.php/Reklama_internetowa
https://www.emarketing.pl/reklama-internetowa/reklama-internetowa-najczesciej-popelniane-bledy/
https://www.slideshare.net/ArturSkrzypczak2/reklama-internetowa-86459001
https://instalreporter.pl/ogolna/jak-skutecznie-reklamowac-sie-w-internecie/
https://www.bluerank.pl/gmail-sponsored-promotions-gsp-czyli-mailing-wedlug-google/
Komentarze
Prześlij komentarz