Reklama prasowa

Dzisiaj chcielibyśmy zabrać Cię, Drogi czytelniku, w podróż po tajnikach reklamy prasowej. Dowiesz się, jak stworzyć skuteczną reklamę w prasie. Zacznijmy więc od początku.

Co to jest reklama prasowa? 

Jest to forma reklamy, dla której środkiem przekazu jest szeroko rozumiana prasa. To środek przekazu, który wykorzystuje: gazety ukazujące się codziennie, tygodniki, miesięczniki czy kwartalniki. Korzysta z czasopism o charakterze ogólnym jak również branżowym. Posiada swój multimedialny odpowiednik występujących w e-gazetach. 

Reklama prasowa jest jednym z najlepszych sposobów komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Jest bardzo dobrym medium pomagającym utrzymać produkt w świadomości nabywcy. Reklama prasowa jest niezwykle rozwiniętą formą reklamy o bardzo długich tradycjach. Zaufanie do tej formy reklamy wynika głównie z przeświadczenia, że słowo pisane wzbudza zaufanie. Powoduje u nabywcy mniej wątpliwości. Prasa pomaga dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. 

Reklama prasowa tradycyjna, a e-reklama prasowa. 

Rozwój technologiczny sprawia, że większość prasy przeniosła się do Internetu. Pozwala jej to na poszerzenie grona odbiorców i unowocześnienie. Taka forma reklamy różni się tym od tradycyjnej, że jest wzbogacona o animację, ruch czy nawet dźwięk. Interaktywność takiej formy reklamy sprawia, że jest ona atrakcyjna także w kręgu młodych odbiorców. 

Jakie są więc zalety reklamy prasowej?

  • możliwość wielokrotnego zapoznania się z ofertą,

  • przekaz informacji jest szczegółowy i szeroki,

  • oddziaływanie na zmysły (nie tylko wzroku np. próbki kremów w czasopismach czy zapach uwalniany poprzez potarcie strony),

  • szeroki nakład jest równoznaczny z szerokim przekazem.

Wady reklamy prasowej:

  • krótki czas aktualności danej gazety (szczególnie dzienniki),

  • dużo mniejsze zainteresowanie kolumnami z ogłoszeniami i reklamami ze strony odbiorcy,

  • łatwość zdominowania przekazu przez konkurencję.

Jak dzielimy reklamę prasową?

  • ogłoszenia drobne - najczęściej używane przez poszukujących pracy, a pracodawców,

  • ogłoszenia drobne z ilustracjami (ogłoszenia drobne ramkowe) - najczęściej są to ogłoszenia motoryzacji i nieruchomości,

  • reklama modułowa - w skład tego typu reklamy wchodzą:

  • reklama lokalna - reklamodawcą w tego typu reklamach są lokalne organizacje i firmy kierujące przekaz do określonej grupy czytelników

  • reklama ogólnokrajowa - korzystają z niej głównie hotele czy ogólnokrajowe sieci marketów

  • reklama wspólna - opłaca ją reklamodawca ogólnokrajowy, a zamawia lokalny

Jak przyciągnąć klienta?

W ostatnich latach niewątpliwie czytelnictwo odeszło w cień. Jego znaczenie znacznie spadło. Spadła także aktywność reklamodawców w tym rejonie reklamy. Skutecznym sposobem na przyciągnięcie reklamodawców jak i czytelników jest oferowanie dodatków. Większość z nas kupuje oczami. Jeśli opakowanie jest ładne i przyciąga uwagę sięgamy po produkt chętniej. Nie inaczej jest przy bonusach dodawanych do gazet. Dodatki do gazet takie jak np. suplementy czy smycze stanowią dodatkową przestrzeń reklamową. 

Kupowanie oczami? Szata graficzna ma znaczenie!

Nie ocenianie “książki po okładce” przy czasopismach kompletnie nie spełnia swojej funkcji. Klienta przyciąga ładna dobrze dobrana szata graficzna. Dobrym wyjściem jest także wyłamanie się ze schematu. Bijąca po oczach, szokująca okładka (czego przykładem mogą być okładki np. “Newsweeka”) przyciąga odbiorcę który sięga po tytuł. Grafikę należy odpowiednio dobrać do zawartej w niej treści. 

Zmiany “z grubej rury” dlaczego to nie zawsze działa? 

Należy pamiętać, że jeśli nasze czasopismo jest na rynku już wiele lat, nasi odbiorcy przyzwyczaili się do pewnych schematów. Pragniesz zmian w swoim czasopiśmie? Nic straconego! Przeprowadź metamorfozę małymi kroczkami. Dobrze jest wcześniej przetestować zmiany na rynku lokalnym.Gwałtowna zmiana w czasopiśmie z tradycjami może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego.

Mamy dla Ciebie kilka przykładowych reklam prasowych:

 




Mamy nadzieję, że artykuł przypadł Ci do gustu i odwiedzisz nas ponownie w poszukiwaniu kolejnych, ciekawych artykułów i materiałów reklamowych naszego autorstwa.


Źródła informacji i obrazów:

https://mfiles.pl/pl/index.php/Reklama_prasowa https://studiokreacja.pl/oferta/druk-i-oznakowanie/reklama-prasowa/

https://simpliteca.com/reklamy-w-prasie-jej-wady-i-zalety-w-marketingu-lokalnym/

https://blokreklamowy.blogspot.com/2012/05/reklama-w-prasie.html


Komentarze

Popularne posty