Rodzaje nośników reklam

Cześć ! 

Miło nam, że jesteś zainteresowany tematem, jaki chcemy Ci przedstawić. Dziś opowiemy o  nośnikach reklamy i materiałach POS. To bardzo ważny temat w zakresie reklamy i warto przyjrzeć się mu trochę bliżej.  To właśnie nośniki reklamy i materiały POS wspierają funkcjonowanie reklam i przykuwają naszą uwagę gdziekolwiek jesteście: w supermarkecie, kinie, na mieście, w galeriach handlowych czy nawet na imprezach okolicznościowych. Te projekty reklamowe skutecznie przyczyniają się do promocji firm lub konkretnych produktów. 

Nośnik reklamy to urządzenie reklamowe w jakimkolwiek materialnym wykonaniu, ze stałą lub zmienną powierzchnią ekspozycyjną, nieoświetloną, oświetloną lub podświetlaną.    Służy do eksponowania reklamy.

Materiały POS (Point of sale) to materiały wspierające sprzedaż; sformułowanie to odnosi się do różnych rodzajów nośników reklamy typu BTL. 

Nośniki reklamy

Tablice reklamowe typu billboard, kratownica - dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy, stosowany głównie w reklamie zewnętrznej, często oświetlona tablica, umieszczana na budynkach lub specjalnie przystosowanych do tego słupach. 

Gabloty CLP podświetlane gabloty reklamowe (ang. City Light Poster - CLP) to jeden z najefektowniejszych i najskuteczniejszych nośników treści reklamowych informacyjnych.

Telebim ekran wizyjny, którego matryca składa się z diod LED.  Jest to wyświetlacz diodowy, pełnokolorowy.
Reklama pneumatyczna mobilny, pneumatyczny nośnik reklamy zewnętrznej. Jest bardzo szybki w montażu, lekki i łatwy w transporcie, zapakowany ma małe gabaryty.
Infokiosk interaktywny punkt informacyjny, który należy do grupy samoobsługowych urządzeń elektronicznych.

Plakat druk jednostronny dużego formatu o charakterze informacyjnym, ale czasem również propagandowym służący do umieszczania w stałych, publicznych miejscach (rozklejany, umieszczany w witrynach).

Materiały POS

  1. Materiały przeznaczone na ladę:

  • dyspenser   specjalny podajnik albo stojak, na którym umieszcza się foldery, ulotki lub inne materiały o charakterze reklamowym i promocyjnym.

  • bilownica   specjalny podajnik albo stojak, na którym umieszcza się foldery, ulotki lub inne materiały o charakterze reklamowym i promocyjnym.

  • stand graficzny odpowiednik podajnika lub makiety, najczęściej mający funkcję wyłącznie wizerunkową, w rzadszych przypadkach stosowane są standy będące jednocześnie dyspenserami

  1. Materiały przeznaczone na półkę: 

  • wobbler (zamienne nazwy: kiwak, dyndacz, wobler) – ruchoma reklama do montażu na półce, zazwyczaj za pomocą paska elastycznego plastiku albo niedużej sprężyny.

  • stopper to reklama umieszczona prostopadle do towaru na półce w taki sposób, by zwracając uwagę przechodzącej w pobliżu osoby zachęcić ją do zatrzymania się przy danej półce i produkcie. 

  • topper specyficzna forma reklamy półkowej (nakładka na górną część półki lub standu), której zasadniczym celem jest wywołanie w kliencie poczucia, że reklamowane na topperze produkty są najlepsze w swej klasie i dominują nad produktami oferowanymi przez marki konkurencyjne.

  1. Materiały przeznaczone na sufit:

  • flagietki nieduże flagi reklamowe przeznaczone do zawieszania pod sufitem na sznurku.

  • hanger (zawieszka sufitowa) – wiszący plakat, plansza lub tablica zawierająca logo bądź reklamę określonego produktu, zwykle sporych rozmiarów.

  1. Materiały przeznaczone na podłogę: 

  • stoisko prezentacyjno-degustacyjne stoisko znajdujące się w sklepie, którego zasadniczą funkcją jest zachęcenie przechodzących obok klientów sklepu do zakupu prezentowanego produktu.

  • roll-up - jeden z najbardziej charakterystycznych materiałów POS, mający najczęściej postać kasety ze zwiniętą wewnątrz niej grafiką przedstawiającą reklamowany produkt lub inny materiał reklamowy.

  • potykacz - stojak składający się z dwóch połączonych ze sobą ram z PCV,  na plakaty lub inne graficzne materiały reklamowe.

  1. Materiały reklamowe innego typu

  • naklejka bardzo powszechna forma reklamy, przyjmująca postać zarówno niewielkich rozmiarów nalepek, jak i dużego formatu druków na folii samoprzylepnej, papierze i innych materiałach

  • ulotka najczęściej ma formę pojedynczej, niewielkiej kartki papieru z nadrukowaną reklamą (jedno- lub dwustronnie), zwykle zawiera także podstawowe informacje na temat reklamowanego produktu

  • broszura znacznie trwalsza od ulotki, zwyczajowo ma formę niewielkiej książeczki w sztywnych okładkach, o liczbie stron stanowiącej wielokrotność 8.

Dziękujemy, że przeczytałeś z uwagą artykuł do końca. Może napiszesz nam, jak Ci się podobał?

Zapraszamy Cię również do zapoznania się z innymi materiałami dostępnymi na naszym blogu. Do zobaczenia!

Źródła : 

http://nregal.pl/nosniki_reklamowe.html

https://posshop.pl/materialy-pos

http://www.crowley.pl/


Komentarze

Popularne posty